Denumirea de “All season'' este strict un termen comercial, legea europeana clasificand anvelopele in doua categorii: de vara sau de iarna.
Simbolul fulgului de nea si piscul stilizat a fost preluat ulterior de constructorii europeni de pneuri, dupa organismul american in domeniu UTQG, pentru a-si putea comercializa in continuare produsele si pe piata respectiva. Intre timp, Comisia Europeana nu a luat in seama normele UTQG, fulgul de nea si piscul stilizat nefiind mentionate in reglementarile valabile in UE.
Aproape toate anvelopele de iarna prezinta piscul stilizat si fulgul de nea langa inscriptia M+S, dar acest lucru nu este valabil si pentru anvelopele all-season cu un pret redus sau mediu. Unele anvelope all-season prezinta doar gruparea M+S, care este suficienta potrivit normelor europene pentru a clasifica o anvelopa potrivita pentru iarna. Astfel, chiar daca unele voci spun ca o pereche de anvelope trebuie sa prezinte si cateva semne distinctive, precum un fulg de nea si o creasta alpina, pe langa una dintre formatiile M+S, M/S, M-S, M&S, legea europeana si legea din Romania nu stipuleaza necesitatea prezentei fulgului de nea sau a crestei alpine pe o anvelopa all-season pentru a fi pretabila utilizarii pe timp de iarna. In schimb, daca o anvelopa nu prezinta nici macar inscriptiile M+S, aceasta nu este potrivita pentru utilizarea in sezonul rece si va poate aduce neplaceri atat pe sosea, cat si la un eventual control.
Si asupra datei de 1 noiembrie am ceva comentarii fata de ce scrie in lege , dar e mai bine ca toata lumea sa monteze anvelopele in acelasi timp.
Marea mea nedumerire este pe cand o lege clara si o Directiva UE pentru ''belirea '' responsabililor cu curatirea drumurilor, de la noi, in regim ........"all season", M&S = Mama lor de ...Snapani , Spagari, Sarlatani...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu