Dacă eroarea apare la bancomatul care a emis şi cardul, procedura este mai simplă, arată specialiştii portalului
Dacă eroarea apare atunci când se utilizează bancomatul altei bănci, atunci remedierea situaţiei prespupune ca banca emitentă a cardului să ia legătura cu banca proprietară a bancomatului şi să recupereze pentru client sumele blocate în bancomat. Practic, acest proces de comunicare se bazează pe diverse protocoale interbancare.
Ce paşi trebuie urmaţi :
1. Dacă bancomatul se află în incinta unei bănci, iar problema s-a petrecut în timpul programului de lucru, trebuie anuntaţi imediat angajaţii din unitate, pentru a vedea dacă problema se poate rezolva pe loc.
2. Dacă bancomatul aparţine aceleiaşi bănci care a emis şi cardul atunci se depune o contestaţie la bancă pentru a se returna în cont sume reţinute.
3. În cazul în care bancomatul şi cardul aparţin unor bănci diferite, cel mai indicat este să se ia legătura atât cu banca emitentă a cardului, cât şi cu banca deţinătoare a ATM-ului.
4. Încercaţi să reţineţi cât mai exact locaţia ATM-ului, ora la care aţi încercat să scoateţi banii şi eroarea care s-a petrecut (s-a blocat ATM-ul, nu s-au retras banii la timp, a apărut un mesaj de eroare pe ecran).
5. În cazul în care aţi depus contestaţii, dar returnarea banilor întârzie sau întâmpinaţi dificultăţi, puteţi face o sesizare în acest sens către Protecţia Consumatorului
Sursa: www.capital.ro – 15.07.2012
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu