Translate

marți, 22 ianuarie 2013

BIG BROTHER IN BUCURESTI

Atenție, șoferi din București! Din februarie veți fi filmați pe stradă dacă încălcați Codul Rutier

Obişnuiţi să traversaţi prin loc interzis sau să staţionaţi neregulamentar cu mașina? Începând de luna viitoare ar fi bine să vă gândiţi de două ori înainte să încălcaţi vreo regulă de circulaţie pentru că Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti (PLMB) vă va monitoriza acţiunile de pe stradă, prin intermediul unui sistem audio-video. Înregistrările vor fi folosite ca probe.
PLMB a achiziționat un obiectiv funcţional de supraveghere audio-video rutieră, în valoare de 2,099 milioane lei fără TVA. Este vorba de un obiectiv funcţional complex, de ultimă generaţie, pentru monitorizarea traficului rutier, compus din: 20 subsisteme car-video de mici dimensiuni pentru filmare din şi de pe autoturismele Dacia Duster ale PLMB, 10 subsisteme man-video pentru înregistrare audio-video din mişcare, un subsistem de stocare şi un subsistem de protecţie. Camerele vor fi furnizate de S.C. Prime Telecom.
"Introducerea unui obiectiv funcţional de monitorizare a traficului rutier va permite Poliției Locale a Municipiului București să aplice o strategie coerentă de îmbunătățire a siguranţei pe drumurile publice, bazată pe metode şi echipamente de ultimă generație tehnologică și care furnizează înregistrări audio-video ce pot fi acceptate ca probe de către sistemul judiciar. Utilizarea acestui sistem performant, combinată cu informarea susținută a participanților la trafic despre noile măsuri tehnice aplicate, oferă certitudinea că se va ajunge la descurajarea comiterii de fapte generatoare de accidente rutiere, la schimbarea atitudinii conducătorilor auto și, în final, la creşterea siguranţei rutiere", au explicat, pentru B365.ro, reprezentanţii PLMB, necesitatea implementării acestui sistem de supraveghere audio-video.
Potrivit oamenilor legii, obiectivul funcţional de monitorizare a traficului rutier permite înregistrarea de date care pot fi folosite la susţinerea unui caz în justiţie: identitatea utilizatorului, identitatea evenimentului, identitatea autovehiculului, data (ziua/luna/anul), timpul (ora /minutul) şi coordonatele GPS ale autovehiculului. Reprezentanţii PLMB estimează că astfel va scădea drastic numărul de contestații depuse în instanţă pentru sancţiunile date de agenţii de poliţie locală.
Cum va fi implementat sistemul de supraveghere audio-video
Sistemul de monitorizare a traficului rutier, achiziţionat de PLMB va fi pus în funcţiune la începutul lunii februarie, iar subsistemele audio-video vor fi folosite în activitatea de patrulare în Municipiul București a unităților mobile și pedestre. "Subsistemul car-video împreună cu subsistemul man-video vor asigura monitorizarea audio-video a incidentelor rutiere în timp real și înregistrarea temporară a fișierelor electronice rezultate, pe perioada turei de lucru a agenților. La sfârșitul acestei perioade fișierele vor fi transferate, automat sau manual, în cadrul subsistemului de stocare, iar memoria celor două subsisteme va fi eliberată de date și pregătită pentru o nouă sesiune de lucru", au explicat oficialii PLMB.
Reprezentanţii Poliţiei Locale spun că acest sistem de monitorizare a traficului rutier este util pentru că asigură protecția fişierelor înregistrate prin marcarea cu filigran, prevenind manipularea frauduloasă sau modificarea înregistrărilor, asigură îmbunătăţirea securităţii şi protecţiei agenţilor în timpul acţiunilor de patrulare, creşte numărul de acţiuni în teren ale agenţilor, datorită reducerii timpului alocat muncii la birou, prin simplificarea raportării scrise şi a verificării probelor şi creează condițiile pentru creşterea profesionalismului agenţilor, prin folosirea probelor video ca material de pregătire în procesul de instruire profesională. Totodată, oficialii PLMB mai spun că, prin intermediul acestui sistem, va crește încrederea populaţiei în agenţi pentru că va putea proba corectitudinea acestora pe timpul controlului sau a intervenţiei în trafic.
Cum funcţionează sistemul de monitorizare a traficului
Fiecare subsistem car-video, inclus în obiectivul funcţional de supraveghere audio-video, are, printre altele, o cameră video fixată pe parbriz pentru filmarea în exteriorul autoturismului, o cameră video fixată pe parbriz, în interiorul autovehicului, pentru a înregistra activitatea din interiorul maşinii, un microfon de interior pentru a înregistra discuţiile din interiorul autovehiculului, un microfon wireless, cu rază de acţiune de minim 100 metri, pe bază de telecomandă, care asigură redare direcţională exterior->interior, o unitate centrală de procesare pentru înregistrarea audio-video a evenimentelor, dar şi a poziţiei GPS.
Subsistemul man-video supraveghează incidentele rutiere cu un echipament aflat în dotarea individuală a agentului şi asigură condiţii tehnice pentru înregistrarea audio-video din mişcare. Subsistemul man-video include o cameră video de mici dimensiuni (11x7x3 cm şi greutate de maxim 180 g) pentru filmarea în exterior. Această cameră video asigură filmarea atât ziua, cât şi noaptea, la temperaturi cuprinse între -20 grade Celsius şi +65 grade C şi are un microfon intern cu filtru de zgomot. Cu ajutorul acestei camere video de mici dimensiuni se va înregistra tot ce face agentul de poliţie în timpul patrulării şi va putea fi cuantificată munca din teren a echipelor PLMB.
Potrivit reprezentanţilor PLMB, subsistemele man-video sunt inspirate de modelul englezesc. Poliţiştii din Marea Britanie au la dispoziţie camere video de mici dimensiuni, care se ataşează pe umăr pentru a înregistra evenimentele de pe stradă şi discuţiile cu contravenienţii. Odată cu implementarea sistemului de supraveghere rutieră, poliţiştii locali din Capitală vor avea obligaţia să-i înştiinţeze pe contravenienţi că sunt filmaţi şi că imaginile înregistrate nu vor fi făcute publice, ci vor fi folosite doar la susţinerea cazului în instanţă.
În total, în ultimii doi ani, agenții din cadrul Serviciului Circulație Rutieră au aplicat 5.864 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea indicatorului "Acces interzis", oprirea/staționarea neregulamentară în zona de acțiune a indicatorului "Oprirea Interzisă", oprirea/staționarea neregulamentară pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 metri înainte și după acestea, oprirea/staționarea neregulamentară în intersecții sau la o distanță mai mică de 25 metri de colțul acestora, oprirea/staționarea neregulamentară în stațiile mijloacelor de transport public de persoane (RATB sau stații taxi), precum și la mai puțin de 25 metri înainte și după acestea, nepurtarea căștii de protecție omologată de către conducătorii de mopede sau pasagerii acestora şi traversarea pietonală a drumului public prin loc nepermis.
În ultimii doi ani, în urma amenzilor date de agenţii PLMB s-au înregistrat 468 de contestații.
Sursa: b365.realitatea.net22.01.2013

Niciun comentariu: