Chinezii au o zicală: "Dacă vrei să fii bogat, prima dată trebuie să construieşti drumurile". Aşa că s-au pus pe construit. Şi nu numai drumuri, ci şi poduri, căi ferate şi alte proiecte despre care nici nu ne-am gândi că ar putea exista.
O deviză simplă, prin care China a reuşit să evite criza şi să ajungă a doua putere eonomică a lumii, depăşită doar de SUA (pe care o va devansa în 2016, potrivit estimărilor FMI).
Între timp, Beijingul continuă să dărâme barieire şi să uimească o lume întreaga. În ultimul an, a construit cel mai lung pod peste apă, cel mai lung gazoduct şi o autostradă care lasă pe oricine altcineva în urmă - la propriu.
Ambiţiosul proiect de dezvoltare a infrastructurii pare, la prima vedere, incredibil. În momentul de faţă, Beijingul are o listă de 108 proiecte prioritare. "Business Insider" le-a ales pe cele mai interesante 45 dintre ele. De la autostrăzi care se întind pe întregul continent asiatic şi până la cel mai mare parc de energie eoliană şi reconstruirea Drumului Mătăsii în variantă modernă, care să lege Europa de India, China arată ce înseamnă cu adevărat să gândeşti la scară mare.
Pe lista de proiecte există chiar şi un oraş ce va fi gata până în 2020, chiar dacă pe acel teren până nu demult au trecut cămilele.
1. Telescopul Pingtang
Cost: 102 milioane de dolari
Dată finalizare: 2016
Va fi cel mai mare radio-telescop din lume.
Cost: 102 milioane de dolari
Dată finalizare: 2016
Va fi cel mai mare radio-telescop din lume.
2. Shanghai Synchrotron Radiation
Cel mai mare centru de cercetări din China
Cost: 176 de milioane de dolari
3. Opera din Guangzhou
Unul dintre cele mai mari centre culturale din China
Cost: 200 de milioane de dolari
4. Reţeua de electricitate Hainan
Prima reţea subacvatică a Chinei, va lega regiunea Hainan de restul Chinei.
Cost Cost: 368 milioane de dolari.
Cost Cost: 368 milioane de dolari.
5. Tunelul Qinling
Va fi cel mai lung tunel din China - 18,020 kilometri.
Cost: 473 de milioane de dolari.
Va fi cel mai lung tunel din China - 18,020 kilometri.
Cost: 473 de milioane de dolari.
6. Autostrada Kashgar-Hotan
Va conecta toate oraşele din regiunea sud-estică Tarim Basin.
Cost: 717 milioane de dolari.
Va conecta toate oraşele din regiunea sud-estică Tarim Basin.
Cost: 717 milioane de dolari.
7. Sediul China Central TV Headquarters
Cost: 760 de milioane de dolari.
Cost: 760 de milioane de dolari.
8. Centrala hidroelectrică Tianhuangping
Va fi cea mai mare centrală de energie hidro din Asia. Va juca un rol esenţial în furnizarea de energie către China.
Cost: 900 de milioane de dolari.
Va fi cea mai mare centrală de energie hidro din Asia. Va juca un rol esenţial în furnizarea de energie către China.
Cost: 900 de milioane de dolari.
9. Podul Wuhan Tianxingzhou peste Yangtze
Va combina căi rutiere şi ferate.
Cost: 1,7 miliarde de euro.
Va combina căi rutiere şi ferate.
Cost: 1,7 miliarde de euro.
10. Tunelul Shanghai Yangtze
Va fi conectat de Podul Wuhan Tianxingzhou.
Cost: 1,8 miliarde de euro.
Va fi conectat de Podul Wuhan Tianxingzhou.
Cost: 1,8 miliarde de euro.
11. Aeroportul Chengdu Shuangliu
Pe aici vor trece anual 35 de milioane de pasageri.
Cost: 1,9 miliarde de dolari.
Pe aici vor trece anual 35 de milioane de pasageri.
Cost: 1,9 miliarde de dolari.
12. Gara Wuhan
Va facilita mersul celor mai rapide trenuri, care circulă cu 217 mile/oră.
Va facilita mersul celor mai rapide trenuri, care circulă cu 217 mile/oră.
13. Turnul Shanghai
va fi cel mai înalt zgârie-nori din China şi al doilea cel mai înalt din lume.
Dată finalizare: 2014.
Cost: 2,2 miliarde de dolari.
14. Centrala nucleară Qinshan.
Va avea cele mai multe reactoare nucleare din lume.
Cost: 2,2 miliarde de dolari.
Cost: 2,2 miliarde de dolari.
15. Trenul de mare viteză care va lega Shanghai de Hangzou.
Va fi cel mai rapid tren din lume, cu o viteză de 280 de mile/oră.
Cost: 5 miliarde de dolari.
16. Terminalul Aeroportului din Beijing.
Va fi cel mai mare proiect de contrucţie pentru o singură clădire din China. Va deveni cea de-a treia clădire a lumii ca mărime.
Cost: 3,5 miliarde de dolari.
17. Un oraş nou: Lingang.
Aici vor locui aproape 1 milion de oameni.
Dată finalizare: 2020. şi să găzduiască aproape 1 milion de oameni.
Cost: 4,4 miliarde de dolari.
18. Reconstruirea Drumului Mătăsii.
Cost: 6,5 miliarde de dolari.
19. Barajul Xilodu
Va fi al treilea baraj din lume ca înălţime şi va fi a doua centrală hidroelectrică a ţării după mărime.
preluat de la DD
preluat de la DD
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu