Translate

vineri, 14 octombrie 2011

Opinci de iarna

Anvelopele de iarna , ma rog de noroi si zapada ( M+ S = Mud+Snow ) sunt cauciucuri special construite pentru a oferi o aderenta adecvata atunci cand temperatura de afara a scazut sub 7 grade sau carosabilul este acoperit cu zapada, sau noroi ( parca sunt inscriptionate special pentru noi ) ca pe gheata, ori polei eficiente sunt doar ...senilele . Din punct de vedere juridic, “Legea anvelopelor de iarna” sustine la capitolul 6 ca pneurile de iarna sunt acelea care respecta si sunt omologate dupa Directiva 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor. Conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 martie 1992, Consiliul Europei recunoaste ca anvelope de iarna , pneurile autovehiculelor individualizate cu simbolul M+S, M/S, M-S, M.S., M&S (M+S -Mud+Snow = noroi si zapada,  )  oricare dintre cele cinci combinatii fiind acceptata ca atare
Denumirea de “All season'' este strict un termen comercial, legea europeana clasificand anvelopele in doua categorii: de vara sau de iarna.

Simbolul fulgului de nea si piscul stilizat a fost preluat ulterior de constructorii europeni de pneuri, dupa organismul american in domeniu UTQG, pentru a-si putea comercializa in continuare produsele si pe piata respectiva. Intre timp, Comisia Europeana nu a luat in seama normele UTQG, fulgul de nea si piscul stilizat nefiind mentionate in reglementarile valabile in UE.
Aproape toate anvelopele de iarna prezinta piscul stilizat si fulgul de nea langa inscriptia M+S, dar acest lucru nu este valabil si pentru anvelopele all-season cu un pret redus sau mediu. Unele anvelope all-season prezinta doar gruparea M+S, care este suficienta potrivit normelor europene pentru a clasifica o anvelopa potrivita pentru iarna. Astfel, chiar daca unele voci spun ca o pereche de anvelope trebuie sa prezinte si cateva semne distinctive, precum un fulg de nea si o creasta alpina, pe langa una dintre formatiile M+S, M/S, M-S, M&S, legea europeana si legea din Romania nu stipuleaza necesitatea prezentei fulgului de nea sau a crestei alpine pe o anvelopa all-season pentru a fi pretabila utilizarii pe timp de iarna. In schimb, daca o anvelopa nu prezinta nici macar inscriptiile M+S, aceasta nu este potrivita pentru utilizarea in sezonul rece si va poate aduce neplaceri atat pe sosea, cat si la un eventual control.
Si asupra datei de 1 noiembrie am ceva comentarii fata de ce scrie in lege , dar e mai bine ca toata lumea sa monteze anvelopele in acelasi timp. 
Marea mea nedumerire este pe cand o lege clara si o Directiva UE pentru ''belirea '' responsabililor cu curatirea drumurilor, de la noi, in regim ........"all season", M&S = Mama lor de ...Snapani , Spagari, Sarlatani...


Niciun comentariu: